bilen er retur fra maleren. Inden da havde jeg dog besluttet at bilen skulle
sandblæses og metalliseres. Aldrig mere rust i min Ghia. Så i november 2012
afleveres den til sandblæsning i Jyderup. En smal sag tænker jeg, rusten er jo
lavet. Men ak, en lille uge senere har jeg sandblæseren i telefonen med
meldingen "Vi fandt lidt rust! Kigger du forbi så vi kan se på det?". Flere dele
bestilles hjem. På nuværende tidspunkt besvarer forhandlere i Tyskland ikke
længere mine e-mails, de sender bare de dele jeg spørger efter.
Murphy's lov gælder stadig, så da delene ankommer lige efter jul, er
pladesmeden blevet syg og jeg venter i næsten 3 uger. Endelig er karrossen
svejset færdig, nu 100 % rustfri. Døre og klapper venter stadig, det er jo
småting...
Lige indtil dørene er sandblæste. Her viser det sig at passagerdøren tidligere er
blevet repareret af en gør-det-selv mekaniker. En akut eftersøgning af en dør
sender mig på besøg hos Hartmut i Tyskland, hvor vi flere gange har overnattet
på vej til træf. Han har en ny-renoveret dør stående, så jeg kører glad hjem
igen. Den nye dør bliver så sandblæst og bilen er nu endelig klar til maler.
Maleren arbejder på bilen i en måneds tid. Efter rustarbejdet er der en del
spartel
og
slibearbejde,

det tager tid. Alle
helligdagene
i
foråret
hjælper
heller
ikke

nervøsiteten. Når
bilen
at
blive
klar??? Den skal
blive klar!
Endelig er bilen
klar
til
afhentning.
Af
alle de ting som
er lavet på bilen
de sidste 2½ år, gør lakeringen den største forskel. Pludselig ligner det en bil
igen. Al tvivl er væk, bilen bliver klar, den skal bare samles. De næste
weekender bliver der arbejdet på højttryk i garagen, tidlig start og sent i seng.
Her kommer al forarbejdet til sin ret. Inden bilen blev sendt til maleren blev
alle dele prøvemonteret for at være sikker på at de passede. Hver del lå en sin
egen pose med tilhørende skruer, beslag osv. Den eneste udfordring her var at
man ikke kunne købe et ledningsnet til en årgang 1960. Heldigvis er der ikke så
11