Velkommen til Dansk Karmann Ghia Klub!

Klubben blev stiftet den 28. februar 1980 og er dermed formentlig den ældste Karmann Ghia klub i verden.

Vi har som formål:

• at bevare motorkøretøjer af mærket Karmann Ghia type 14 og 34, samt at fremme interessen for disse køretøjer.
  • at indsamle og bevare enhver form for historisk og teknisk materiale vedrørende Karmann Ghia.
  • at fremme den venskabelige og kammeratlige ånd, som eksisterer blandt alle, der interesserer sig for og/eller ejer en Karmann Ghia. Dette blandt andet ved at afholde møder, arrangere udflugter og træf for Dansk Karmann Ghia Klubs medlemmer, hvor gæster naturligvis er velkomne.

I vores klubblad er der teknisk information, turbeskrivelser, træfreferater og andet klub-, Karmann Ghia- og Volkswagenrelateret stof.

Karmann Ghiaen er en så speciel bil, at den aldrig blev en storsælger i Danmark – måske fordi man til ca. samme pris kunne købe en firedørs, sekscylindret familiebil. Vi estimerer at der er ca. 100 Karmann Ghia’er i Danmark i dag – heraf er ca. 70 kørende. Selvom vi ikke hører til landets største klubber fejler entusiasmen bestemt ikke noget.

At være ejer af en Karmann Ghia er ikke nogen betingelse for at være med. Vi optager gerne passive medlemmer med interesse for netop denne lidt specielle Folkevogn. Udfyld indmeldelsesskemaet eller kontakt kassereren direkte. Se Kontakt os for mere information. Kontingent er kr. 300,00.